서른 즈음 시작하는 소소한 블로그

토스3 빈출표현 암기 템플릿 본문

일상 이야기/영어

토스3 빈출표현 암기 템플릿

SON SUBIN 2019. 1. 9. 00:33

Part 3 템플릿 소개 (반드시 암기 + 내 것으로 만들기)


Question 4, 5 빈출표현


It is absolutely convenient 

그것은 진짜 편리하다.


I always put emphasis on 

 나는 항상 ~을 강조한다.


I seriously care about 

나는 ~을 심하게 신경쓴다.


The price is very reasonable 

가격이 매우 적절하다.


I can relieve my stress 

나는 내 스트레스를 풀 수 있다.


anytime anywhere 

아무 때나 아무 데서나


It is not an important matter 

그것은 나에게 중요한 것이 아니다.


I can refresh myself 

나는 기분 전환을 할 수 있다.


I usually get infomation from the internet 

나는 주로 인터넷에서 정보를 얻는다.


I am intereted in 

나는 ~에 관심이 있다.


I have no idea what to do with

~을 어찌할 지 모르겠다.


I am pretty satisfied with it 

나는 그것에 매우 만족한다.


I can save so much money 

나는 돈을 아낄 수 있다.


I don't want to spend too much time on 

나는 ~에 시간을 쓰고 싶지 않다.


you can have an unforgettable moment 

너는 잊지 못할 순간을 가질 수 있다.


i always pleasing 

~은 항상 너무 좋다.


If not, what's the point of ? 

~할 이유가 있을까?


There is no point in ~ing 

~할 이유가 없다.


This is so intriguing that it instantly grabbed my attention 

그것은 매우 흥미로워서 바로 내 시선을 사로잡았다.


It allows eliminating unnecessary process 

그것은 쓸데없는 과정을 생략하게 해준다.


It is very crucial to me no matter what 

어떠한 상황에서도 그것은 나한테 중요하다.


I assert the importance of ~ over everything 

나는 ~의 중요성을 그 어떠한 것보다 강조하는 바입니다.


I guarantee you 100 percent that 

나는 너에게 100% 보장한다.


I can save significant amount of time 

나는 매우 많은 시간을 아낄 수 있다.


The price is very reasonable so all customers are satisfied 

가격이 매우 합리적이어서 모든 손님들이 만족한다.


This makes me feel very comfortable. Nothing can replace this. 

이건 정말 날 편하게 해. 이것만큼 나를 편하게 하는 것은 없어.


takes all the stress away from me 

~만 하면 모든 스트레스가 풀려.


That was totally awesome 

그건 정말 좋았다.


Regardless of the time and place 

시간과 장소에 관계없이


Considering the low price, it exhibits very good quality 

그 낮은 가격을 생각하면 정말 좋은 질의 제품이다.


It is very exciting 

그것은 너무 신난다.


All we have to do is 

내가 해야 하는 것은 그저 ~이다.


It made me think a lot 

그것은 나로 하여금 많은 것을 생각하게 하였다.


I was proud of myself 

나는 내 스스로가 자랑스러웠다.


I don't want anything anymore 

나는 더 바라는 것이 없다.


is the best way 

~은 최고의 방법이다.


looks more valuable 

~이 더 가치 있어 보인다.


have a wide selection of goods 

~는 많은 종류의 물건을 가지고 있다.


I can afford to 

나는 ~ 할 여유가 된다.


There are many different kinds of 

다양한 종류의 ~이 있다.


I am sick and tired of 

나는 ~에 질렸다.


I quickly learned not to 

~하면 안 된다는 것을 빨리 배웠다.


Question 6 빈출표현


경험

I can meet various people and learn about ~.

I can learn how to deal with ~.

There will be a lot of new opportunites to ~.

It is very essential for a young person like me.

In fact, everything in the worild is worth learning.

So I do not hesitate to experince ~.


절약

I want to save my money. 

These days, the economy is not so good, so I am very concerned about my economic situation.

Because of this, people do not like to spend money on ~.

Because it is a waste of money.


소통

Communication between people is very important.

Because many problems in the world can be solved through effective communication. 

By communicating, we can understand each other's differences and solve problems quickly.

In addition, people can get closer to one another and can achieve better results.


회사

The company is busy every day.

A lot of people communicate, work, and carry out projects to make more money.

The company is only interested in making profit and has no cares otherwise.


친구들과 어울리기

When ~ ing with my friends, I can relieve all my stress.

As you know, we get a lot of stress from ~.

So I should take care of myself by hanging out and ~ with my friends.

We can have a hard time together and help each other.